mStore
STÄNG

Leverans och betalning


Leveranstid

Finns din vara på webb-lagret kommer leverans ske inom 1-3 arbetsdagar. Om varan ej finns på lager kommer det dröja en längre tid innan leverans sker. För information om detta kontakta oss gärna.


Leveranssätt

Postpaket Ombud: Din order skickas med Postens My-Pack. Vanligtvis så anländer försändelsen dagen efter att den skickas från oss. Du får en SMS-avi och hämtar ordern hos närmsta posten-utlämningsställe. Kostnad för Postpaket är 99 kr inklusive moms. Handlar ni för mer än 2000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Postpaket Hemleverans: Ditt paket kommer att levereras till er dörr men om du bor i villa/radhus kan du även välja en annan plats där vi ska leverera paketet. När vi har levererat får du en avisering via mejl eller sms. Det är därför extra viktigt att lämna korrekta leveransuppgifter. Kostnad för Postpaket med hemleverans är 199 kr inklusive moms.

Hämta i butik: Din order sammanställs hos den butik du valt. När ordern är klar för avhämtning får du ett e-mail som bekräftar detta. Det går även bra att få bekräftningen via sms, skriv en kommentar om detta i sådant fall.

Företagspaket: Din order skickas med Postens Företagspaket. Leverans sker vanligvis till vald adress innan klockan 16:00 dagen efter att ordern har skickats från oss. Kostnad för företagspaket är 71 kr exklusive moms. 


Betalningssätt

Ecster delbetalning: Med detta betalningssätt betalar du egentligen ingenting innan du fått dina varor. Men du kan enkelt även välja att dela upp betalningen en längre tid. För mer information om detta besök Ecster.se

Kortbetalning: Vi accepterar VISA och MasterCard/EuroCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vi tar emot de vanligaste svenska betalkorten, dock ej Maestro eller VISA Electron. Har du problem med betalningen, kontakta mStores kundtjänst.

Swish: Efter att du har valt Swish som betalsätt trycker du in ditt mobilnummer och öppnar Swish-appen i din telefon. När appen öppnas visas beloppet och mottagaren, och du godkänner betalningen med Mobilt BankID som vanligt.

Kontant betalning: Alla våra butiker och serviceställen är kontantfria.

Företagsfaktura: Som ny företagskund genomförs en sedvanlig kreditkontroll. Om kredit ej godkänns meddelas ni om detta och erbjuds ett annat betalningssätt.


Returvillkor

Vid önskad retur anger ni orsak till retur, ert namn och ordernummer/följesedelsnummer. Kontakt sker via mail till Kundservice.

Returer bör återsändas i originalförpackning eller annan för produkten lämplig förpackning, samt vara väl förpackade i ordentligt ytteremballage. Eventuella transportskador till följd av bristfällig förpackning debiteras dig som kund.

Alla returer till MacSupport måste skickas med posten företagspaket. Vi har inte möjlighet att hämta paket från postkontor.

Adress: MacSupport AB, Trekantsvägen 9, 117 43 Stockholm